Αυτό τό άρθρο θά αρχίσει μέ ένα χρήσιμο ανέκδοτο.
Μια χωρική στέλνει τον άντρα της, «πρώην αγρότη» στο χωριό να ψωνίσει μεταξύ άλλων και μισό κιλό τυρί φέτα. Αυτός πάει στο «καφενείο» και ξοδεύει τα λεφτά της φέτας παίζοντας «εδώ παπάς».
Γυρίζοντας τον ρωτάει η γυναίκα του που είναι η φέτα και αυτός λέει ότι ήταν πανάκριβη και γι’ αυτό δεν πήρε.
Την άλλη βδομάδα ξαναπάει για ψώνια με περισσότερα λεφτά και τη ρητή εντολή να πάρει φέτα. Αυτή τη φορά πάει στο μπαράκι και γυρίζει χωρίς φέτα, διότι τα λεφτά τα ήπιε σε σφηνάκια. Όταν γύρισε λέει στην κυρά του ότι ακρίβυνε κι άλλο η φέτα και δεν φτάσανε τα λεφτά.
Τη τρίτη φορά του δίνει ακόμα πιο πολλά λεφτά, αλλά αυτός πάει και τα χάνει στο καζίνο της γειτονιάς. Γυρνάει σπίτι του και στις κραυγές της γυναίκας του λέει:
Άκου Χάιδω αν δεν σταθεροποιηθεί η τιμή, φέτα δεν έχει.
Ας δούμε λίγο το ιστορικό:
Η αρχική μελέτη της χάραξης, το 2008, προέβλεπε να περάσει η περιφερειακή οδός (ΠΟ) ανατολικά της Ν. Ραιδεστού κοντά στον οικισμό Φιλοθέη.
Τότε ο Δήμαρχος, με το επιχείρημα ότι η περιοχή ανάμεσα Ραιδεστό και Φιλοθέη προορίζεται για την επέκταση του σχεδίου πόλης, ζήτησε την μεταφορά της χάραξης δυτικά ανάμεσα Θέρμης και Ν. Ραιδεστού.
Αυτό έγινε αμέσως αποδεκτό από το Υπουργείο και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ για λόγους οικονομίας, αφού ο σκοπός της ΠΟ είναι η σύνδεση με το αεροδρόμιο και αυτή η τροποποίηση (ανάμεσα Θέρμης και Ν. Ραιδεστού) είναι η συντομότερη. Έτσι τροποποιήθηκε η μελέτη με τη νέα χάραξη και την δημιουργία ανισόπεδων κόμβων, του Α/Κ Α13 (Τριάδι) και Α/Κ Α14 (Ραιδεστού-Αεροδρομίου), ώστε να καταλήγει η ΠΟ στο αεροδρόμιο.
Μετά από τις διαμαρτυρίες (κυρίως από το Τριάδι), ότι περνάει πολύ κοντά στον οικισμό και θα έχουν ρύπανση κλπ, ο Δήμος άλλαξε γνώμη και πρότεινε να περάσει πάλι ανατολικά, αλλά ακόμα παραπέρα δηλαδή μετά και από τα λουτρά Θέρμης, γεγονός τελείως ασύμφορο για την σύνδεση με το αεροδρόμιο. Έτσι η τρίτη αυτή πρόταση του Δήμου δεν έγινε φυσικά αποδεκτή από τον Σουφλιά και η μελέτη παρέμεινε όπως ήταν, δηλαδή ανάμεσα Θέρμη – Ραιδεστό.
Με την αλλαγή της κυβέρνησης, το 2009, ο Μαγκριώτης ανέλαβε τις νέες συζητήσεις για το θέμα και τελικά ανακοίνωσε δημόσια ότι θα γίνει δημόσια διαβούλευση. Από τότε δεν ανακοινώθηκε τίποτα και σήμερα έχει δημοσιευτεί το Στρατηγικό Σχέδιο όλης της Θεσσαλονίκης με την τελευταία εκδοχή της χάραξης μεταξύ Θέρμης – Ραιδεστού. Υποτίθεται ότι το Στρατηγικό Σχέδιο με πρωτοβουλία του ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει μπει σε δημόσια διαβούλευση και εκεί θα ειπωθούν οι απόψεις των φορέων κλπ. μέχρι 29-10-2010.
Το θέμα της εξωτερικής περιφερειακής και συγκεκριμένα της τοποθέτησής της εντός του Δήμου Θέρμης, αποτέλεσε από την αρχή ένα τεράστιο πεδίο αντιπαράθεσης και προπαγάνδας για τους δημότες και για τη δημοτική αρχή.
Το … κακό ξεκίνησε από την αρχική χάραξη (επί Σουφλιά), σύμφωνα με την οποία ο δρόμος θα πέρναγε ανατολικά κοντά στη Φιλοθέη και στη συνέχεια με την " αλλαγή της τιμής της φέτας", δηλαδή, της γνώμης του δημάρχου, να περνάει στο Τριάδι. Ο οικισμός του Τριαδίου θα περιβαλλόταν (θα πνιγόταν είναι σωστότερο) από τον αυτοκινητόδρομο, ενώ υπήρχε πρόβλεψη ακόμη και για «κόψιμο» του συγκεκριμένου οικισμού στα δύο, ως εναλλακτική !! Προτάθηκαν ακόμα και μέτρα προστασίας με φράγματα κατά της ηχορρύπανσης κοκ.
Η κινητοποίηση των πολιτών ανάγκασε την δημοτική αρχή να πάρει θέση δίπλα τους και έτσι έχουμε " νέα αλλαγή της τιμής της φέτας", με τον δήμο να προτείνει η περιφερειακή να πάει στο αεροδρόμιο μέσω Χαλκιδικής, δηλαδή να περάσει ανατολικά, μετά τα Λουτρά!!
Από τα παραπάνω προέκυψε ένα καυτό για το Δήμο δίλημμα (θυσία Τριαδίου ή Φιλοθέης), έτσι δημιουργήθηκε μια επιτροπή διαβούλευσης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και εκπρόσωπος της δημοτικής αρχής (και λογικά των πολιτών), συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Θέρμης.
Αλήθεια Δήμαρχε, μπορείς να μας πεις ποια ήταν η θέση σου και κυρίως τα λόγια σου στη διαβούλευση αυτή; Ακόμη καλύτερα, πες μας σε παρακαλούμε, από πού θες επιτέλους να περάσει αυτός ο δρόμος; Ποια είναι σήμερα" η τιμή της φέτας";
Στο μεταξύ, η κυβέρνηση άλλαξε, η κρίση επισκέφθηκε τον τόπο και κάθε μεγαλόπνοο σχέδιο αναθεωρήθηκε και ανακατασκευάσθηκε, με το συγκεκριμένο κομμάτι της εξωτερικής περιφερειακής να είναι το πρώτο. Έτσι μέχρι σήμερα, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι έχει οριστικοποιηθεί η πρόταση για την χάραξη μεταξύ Θέρμης - Ραιδεστού, η οποία έχει κριθεί ως η οικονομικότερη από πλευράς αποζημιώσεων λύση, αλλά και ότι το γενικότερο σχέδιο που αφορά στην περιοχή μας έχει παραπεμφθεί προς το παρόν στις καλένδες, λόγω έλλειψης των κονδυλίων που απαιτούνται. Αυτά για όσους νομίζουν ότι ήταν οι χειρισμοί του Δημάρχου μας που απέτρεψαν όλα αυτά…
Τελικά θα μάθουμε την τιμή της φέτας ή θα μας μείνει η απορία;
Διότι αν δεν σταθεροποιηθούν οι απόψεις του δήμου μας στο θέμα από που θα περάσει η περιφερειακή Θεσ/νίκης ΦΕΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ..
Τώρα για όσους απορούν τί σχέση έχουν ό "παπάς", τα μπαράκια και το καζίνο της γειτονιάς μας,ίσως νά είναι η τελευταία πρόταση για ανάπτυξη,
ιδιαίτερα μεταξύ των πρώην αγροτών που επούλησαν τα χωράφια που κάποτε τους έδωσε το ελληνικό κράτος δωρεάν για να τα καλλιεργούν ώστε να επιβιώσουν,
και σήμερα είναι τμήμα αυτού που καλείται "ανάπτυξη", "επέκταση" - "αντιπαροχή".
Από ποιο σημείο του δήμου Θέρμης θα περάσει τελικά η νέα περιφερειακή οδός;
Γιά όσους δεν το κατάλαβαν τα Βασιλικά είναι πλέον τμήμα του δήμου Θέρμης και αν η περιφερειακή περάσει ανατολικά των λουτρών της Θέρμης, πάει.. περίπατο η πρόταση του "να μην διασχίσει τον οικισμό της Θέρμης". Επειδή όμως πρέπει νά γίνονται καί προτάσεις ώστε νά σταθεροποιθή η τιμή της φέτας στο δήμο Θέρμης!!! ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Η νέα περιφερειακή οδός Θεσ/νίκης νά περάσει από το οικόπεδο που θα κτισθεί το νέο δημαρχείο και από εκεί λοξώς διαγωνίως από το σπίτι του δημάρχου ώς"Προσφορά της δημοτικής αρχής στους δημότες",καί

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου